Ostoskorin sisältö0  tuotetta - Yhteensä 0.00 €

STT-Info: SUOMESSA KEHITETYT GGTURBO-UUSIOTURBOAHTIMET EDUSTAVAT ALANSA HUIPPUA

02.09.2019

"Tavoitteemme on kehittää ensiasennusturboahtimia kestävämpiä turboahtimia" GGTurbo on laadukas uusioturboahdin, joka valmistetaan autotehtaiden käyttämien ensiasennusturboahtimien runkoihin. GGTurbo-uusioturboahdin sopii muun muassa seuraaviin autoihin: Audi, BMW, Mercedes Benz Citroen, Ford, Honda, Jaguar, Kia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Volkswagen ja Volvo.

Suomessa_kehitetty_GGTurbo_uusioturboahdin.png

Suomessa johdetaan GGTurbo-uusioturboahtimien tuotekehitys- ja tutkimustyötä autonvalmistajien tavarantoimittajien sertifioimana.

Herttoniemessä, Helsingissä sijaitsevan Suomen Turbotukku Oy vastaa uusioturboahtimien maahantuonnista, jakelusta ja tuotekehityksestä.

Suomen Turbotukku Oy:n kehittämä GGTurbo on laadukas uusioturboahdin, joka valmistetaan autonvalmistajien käyttämien Garrett- ja BorgWarnerin ensiasennusturboahtimien runkoon. Tällöin uusioturboahtimen yhteensopivuus moottoriin on täydellinen ja vastaa autonvalmistajien suunnittelua.

Garrett ja BorgWarnerin ensiasennusturboahtimia käyttävät lukuisat autonvalmistajat kuten Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Smart, Suzuki, Volkswagen ja Volvo.

"Tehdasuuden", alkuperäisen turboahtimen ja uusioturboahtimen välinen hintaero on noin 20 - 50 prosenttia uusioturboahtimen eduksi.

GGTurbo-tuotemerkillä valmistettujen uusioturboahtimien takuu on 3 - 5 vuotta. "Tehdasuusilla" sen sijaan yleensä 1 - 3 vuotta. GGTurbo-tuotekehitystä hyödynnetään tehokkaasti vaativassa kilpa-autoilutoiminnassa, ja tavoite onkin kehittää ensiasennusturboahtimia kestävämpiä turboahtimia. Näkyvä osa Suomen Turbotukku Oy:n toimintaa on GGTurbo Ford Junior Team -kilpa-autotallin toiminnan tukeminen.

Kevään 2019 aikana GGTurbo-turboahdin valmistajan tuotekehitysyksiköstä Jaakko Tapper ja Luka Kainulainen suorittivat Garrett-turboahdinvalmistajan teknisen tuntemuksen ja turboahtimen toiminnan osalta hyväksytysti vaativat testit ja harjoitukset, joiden pohjalta heidän ammattitaitonsa tunnustettiin Garrettin virallisten sertifikaattien arvoiseksi. Niin Tapper kuin Kainulainenkin jatkavat Garrett-turboahdinvalmistajan teknisessä koulutuksessa ja suorittavat lisää sertifikaatteja vuoden loppuun mennessä.

Tuotekehityksestä Turbotukussa vastaa Jaakko Tapper, jolla on vahva kilpa-autoilutausta ja runsaasti kokemusta turboahdetuista ajoneuvoista. Jaakko on työskennellyt toistakymmentä vuotta turboahtimien parissa.

"Tuotekehityksessä me keskitymme turboahtimen kuluvien osien materiaaleihin, jotta voimme tarjota mahdollisimman kestäviä turboahtimia asiakkaillemme. Pitkän matkan kestävyyskilpailut rata- ja ralliautoilla likaisissa ja autoa kuluttavissa olosuhteissa ovat parasta testikenttää turboille. Tämän työn tuloksena GGTurbo-uusioturboahtimien takuu normaalikäytössä on kolme vuotta, kun autovalmistajien käyttämien ensiasennusturboahtimien takuu on yleensä vain vuosi," Jaakko Tapper kertoo.

Turbotukussa Luka Kainulainen vastaa autohuoltoliikkeiden teknisestä tuesta.

"Hyvin usein ajoneuvoissa diagnosoidaan vikaa turboahtimelle vaikka kyseessä olisikin esimerkiksi imupuolen ongelma, jolloin turboahdin ei saa riittävästi ilmaa. Palvelemme asennusliikkeitä vianhaun yhteydessä ja pyrimme siihen, että turboahdinta ei vaihdeta turhaan. Turboahtimen vaihto on aina suhteellisen kallis toimenpide, joten ensin tulisi selvittää muut mahdolliset viat, jotka vaikuttavat turboahtimen toimintaan," Luka Kainulainen toteaa.

Suomen Turbotukku Oy

Tel: 020 7288650 / E-mail: 

Mekaanikonkatu 5, 00880 Helsinki

Tietoa Garrettista: 

Tietoa GGTurbo uusioturboahtimista: 

GGTurbo myynti / tuotekehitys: 

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: 

Jaakko Tapper 
020 7288651

25.03.2024Pidä huolta turvallisuudestasi - ilmaisia tuulilasin kuntotarkastuksia tarjolla pääsiäisenä
04.03.2024Autoala tunnistaa tarpeen parantaa käytetyn auton kauppaa ja panostaa siihen koulutuksella ja työkaluilla
14.02.2024Tuulilasin kunto on tärkeä osa liikenneturvallisuutta
11.01.2024Autokannan ikääntyminen kiihtyy
16.10.2023Romuajoneuvoasetus kiristää harmaata toimijaa
02.05.2023Vahvan tilauskannan purkautuminen nostaa uusien autojen rekisteröintejä
16.03.2023Ilma lämpenee turboahtimet rikkoutuu - Tilaa turboahdin edullisesti meiltä 3 vuoden takuulla!
05.01.2023Secto Rally Finland Power Stage mukaan SM-osakilpailuihin
08.12.2022HUIPPU-URHEILUN TILANNEKATSAUS: AUTOURHEILUSSA SUOMI ON KIISTATON SUPERVALTA
09.11.2022Pajarille ensikosketus kaukokisoihin Japanissa - Ensi vuoden suunnitelmat julki
23.10.2022Lauri Joonan kausi päättyi mestaruusjuhliin
09.08.2022Pajarin tavoitteet Suomen MM-rallissa täyttyivät valtaosin
09.08.2022Lauri Joona WRC3-luokan ylivoimainen ykkönen Jyväskylän MM-rallissa
01.07.2022Uusien autojen kysyntä on vakaata, mutta tuotannon viiveet jarruttavat ensirekisteröintejä
01.10.2021Uusien autojen rekisteröinnit syyskuussa laskusuunnassa
30.09.2021Lauri Joona uuden edessä Jyväskylän MM-rallissa
30.09.2021Pajari näytti uuden ajokin iskukyvyn
15.08.2021Pajari toiseksi Belgiassa, mestaruus ratkaistaan Espanjassa
15.08.2021Lauri Joona neljäs Belgian haastavassa MM-rallissa - ?Oli komeeta päästää F1-radalla?
02.08.2021Autokauppa jäi heinäkuussa viime vuotta vaisummaksi
25.07.2021Pajari paahtoi podiumille Roomassa
18.07.2021Pajarille historiallinen voitto junioreiden MM-sarjassa
18.07.2021Lauri Joona neljäs Viron MM-rallissa
05.07.2021Katalysaattorivarkaudet lisääntyneet rajusti
01.07.2021Autokaupan kasvu jatkui kesäkuussa
09.06.2021Autojen kierrätys rikkoi keväällä kaikki ennätyksensä
18.05.2021Polttoaineveron korotus ei yksittäisenä toimena riitä autokannan uudistamiseen
15.04.2021Kauppaneuvos Heikki Häggkvist jatkaa Autoalan Keskusliiton ohjaimissa
26.03.2021Lasse Ahlstedt luotsaamaan Autotuojat ja -teollisuus ry:tä
01.03.2021Pajari luokkavoittoon Rovaniemen MM-rallissa
17.02.2021Tuulilasin puhdistaminen on helppo liikenneturvallisuusteko
03.02.2020Autokannan ikääntyminen jatkuu
01.11.2019Henkilöautojen rekisteröintien kasvu jatkui lokakuussa
02.09.2019STT-Info: SUOMESSA KEHITETYT GGTURBO-UUSIOTURBOAHTIMET EDUSTAVAT ALANSA HUIPPUA
03.05.2019Turboahdin hinta ?
23.04.2019GGTurbo uusioturboahtimien testi- ja tuotekehitystiimin henkilöstö Garrett Turbo Expertivise Level 1 ja 2 sertifikaatilla tunnustettuja huippuammattilaisia
15.03.2019Autoala: Päästöt ratkaisevat - teknologia on keino, ei itseisarvo?
09.03.2019Dieselillä on vankka asema isokokoisten autojen ensirekisteröinneissä
02.03.2019Joka päivä sinua ajaa vastaan tuhansia ajoneuvoja joiden moottoriin on asennettu huippulaadukas GGTurbo turboahdin
28.02.2019GGTurbo Ford Junior Rally Team kuljettaja Sami Pajari ensi kertaa Itärallin maisemiin
14.01.2019GGTurbo Ford Junior Rally Team 2019
01.02.2018GGTurbo Renault RX 2018 kuljettaja Sami-Matti Trogen